اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

طرح جامع شهر اراک در شورای عالی معماری تجدیدنظر می‌شود

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: با موافقت وزیر مسکن و شهرسازی طرح جامع شهر اراک در شورای عالی معماری و شهرسازی تجدید نظر می‌شود.

طرح جامع شهر اراک در شورای عالی معماری تجدیدنظر می‌شود

علی‌اکبر کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: روز گذشته نشستی به‌منظور پیگیری مسائل و مشکلات استان مرکزی به‌ویژه شهرهای اراک، کمیجان و خنداب با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار و در آن حل مشکلات استان مورد تأکید قرار گرفت.

وی تصریح کرد: موضوع اجرایی شدن اتوبان ساوه به تفرش ـ آشتیان و فراهان و در ادامه شهر اراک از جمله مسائلی بود که در این نشست مطرح شد، این اتوبان با توجه به طرح تهیه شده، جایگزین مناسبی برای مسیر تهران از مسیر قم است که علاوه بر کوتاه کردن حدود ۴۰ کیلومتر از مسیر، موجب خروج شهرهای تفرش، آشتیان و فراهان از بن‌بست شده و نقش مؤثری در توسعه استان دارد که وزیر راه و شهرسازی قول داد با مشاور طرح کارشناسی‌های لازم را شخصاً انجام داده و نهایی شدن طرح موضوع را دنبال کند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس افزود: بحث تعیین تکلیف طرح جامع شهر اراک نیز در این نشست مطرح شد، مراحل تهیه و تصویب این طرح بیش از ۱۰ سال طول کشیده و هنوز هم به تصویب نهایی شورای عالی شهرسازی نرسیده است.

کریمی گفت: با توجه به اینکه در طرحی که در آخرین جلسه شورای عالی تصویب شد، هیچ امکانی برای توسعه شهر اراک در آینده پیش‌بینی نشده، همچنین با عنایت به اینکه شهر اراک از گران‌قیمت‌ترین شهرها از نظر مسکن و اجاره مسکن بوده و مردم به‌شدت تحت فشار هستند، اجحاف است که بخواهیم متقاضیان جدید مسکن را به سمت شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران سوق دهیم، لذا شهر اراک باید ظرفیت توسعه را داشته باشد، در این راستا اراضی مناسبی در شهر وجود دارد که سال‌ها است خارج از محدوده باقی‌مانده و اراضی 90 هکتاری منطقه گردو، قنات ناصری، اراضی منطقه ولی‌آباد و اراضی واقع در کمربندی شمال اراک به‌راحتی می‌توانند امکان توسعه را فراهم کنند، اما متأسفانه با کوته‌فکری و تنگ‌نظری برخی از مسؤولان در طرح جامع شهر اراک جلوی این امر گرفته شده که با نگاه منطقی می‌توان این حجم از اراضی را برای توسعه شهر در طرح جامع در نظر گرفت و امکان رشد را برای اراک فراهم کرد که طرح این مسائل در حضور وزیر راه و شهرسازی با وعده وزیر مبنی بر تجدید نظر در طرح جامع شهر همراه و مقرر شد طرح به‌صورت مجدد مورد بررسی قرار گیرد تا بتوان خلأهای آن را برطرف کرد.

کریمی ادامه داد: با تجدید نظر در طرح، امکان تعیین تکلیف اراضی سنجان و کرهرود و حفظ آنها نیز صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به مسائل مطرح شده در خصوص مسکن ملی نیز بیان داشت: در طرح ملی مسکن ظرفیت بسیار ناچیزی برای استان مرکزی و شهر اراک اختصاص یافته که پاسخگوی نیاز افراد بی‌خانه و جوانان نیست، این گلایه مطرح شد که وزیر وعده افزایش این ظرفیت را داد.

به گفته وی ضرورت اصلاح و بهسازی جاده‌های اراک، خنداب و کمیجان و بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از طرح‌های این بخش نیز مورد تأکید قرار گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول